Tento e-shop využíva cookies a bez ich použitia nie je schopný fungovať.
Pohľad z praxe na novú edupomôcku DYSháčik – panáčik 3
Čítanie je zrakové vnímanie textu a spolu s písaním tvoria základný predpoklad gramotnosti človeka. V procese vyučovania čítania využíva učiteľ činnosti, ktoré rozvíjajú u žiakov zrakové, sluchové vnímanie, predstavivosť a pozornosť. V posledných rokoch sa v škole stretávam s nezáujmom detí o čítanie, s nesprávnou technikou čítania, s problémami detí vo fonematickom uvedomovaní. Preto som sa potešila, keď som objavila edukačnú pomôcku autorky PaedDr. Alexandry Bleščákovej DYSháčik – panáčik.
V tomto roku vychádza už jeho tretie pokračovanie DYSháčik - panáčik 3 zamerané na precvičenie a zautomatizovanie čítania a písania slov so spoluhláskovou skupinou a zhlukom spoluhlások. Ide o súbor popisovateľných kariet, ktoré hravou formou motivujú deti k čítaniu, zlepšujú techniku ich čítania, obohacujú ich slovnú zásobu a tým u nich podporujú záujem o čítanie s porozumením.
Ako v predchádzajúcich dieloch Dysháčika sú kartičky farebne rozlíšené, majú 3 stupne náročnosti. Tentoraz sú navyše doplnené obrázkovým materiálom, aby boli pre deti pútavé, motivujúce a uľahčili im porozumenie obsahu textu. Prínosom je farebné rozlíšenie slov pri ich zoraďovaní do vety, úlohy doplnené hľadaním písmen v bludisku či tvorením zašifrovaných slov. Pre deti s už zvládnutou technikou čítania sú určené úlohy na čítanie s porozumením, v ktorých je potrebné v dvojsmerovke vyhľadávať chýbajúce slová v neúplných vetách. Podľa môjho názoru sú úlohy pre deti veľmi pútavé, určite sa pri nich zabavia a ich strach z čítania časom pominie.
Súhlasím s autorkou, že pomôcka DYSháčik - panáčik 3 je ideálna pre deti končiace 1. ročník alebo od 2. ročníka, ktoré majú problémy v čítaní, strach z čítania, ale aj pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími problémami či deti cudzincov, ktoré sa iba zoznamujú so slovenským jazykom. Pomalými postupnými krokmi sa zdokonalia v čítaní/písaní, nadobudnú väčšiu istotu. Odporúčam ju nielen rodičom, ale aj pedagógom a odborným zamestnancom škôl, ktorí s takýmito deťmi pracujú.
Mgr. Andrea Mečárová
ZŠ Pankúchova 4, Bratislava
Komentáre
Diskusia je prázdna.